mandag 9. januar 2012

Bestemor, bestefar og tante Borghild

I jula har jeg jobbet meg igjennom slektstreet mitt, eller forsøkt å finne så mange nye greiner som jeg har klart. Det er utrolig gøy:) Jeg bruker Geni.com - og har nå klart, sammen med andre, å spore deler av slekta tilbake til 1400-tallet:)

Og da jeg fikk scrappelysten tilbake, måtte det bare bli et av morfar sine gamle bilder. Dette bildet er nesten ødelagt av syreskader, jeg har brukt en del timer i photoshop for å manipulere tilbake ansiktsuttrykk og detaljer.
Bildet er av morfar sine besteforeldre og tante, og jeg antar at det er tatt rundt 1917.
Dette var fornemme mennesker, som bodde i leilighet på Frogner og det er tydelig av bildene at de hadde det "greit".


Jeg har brukt ark fra BoBunny, som jeg har sprayet med glimmermist for å få de fargene jeg ønsket på bakgrunnen. Ellers er det litt rester av histen og pisten, vakre blomster fra Prima og de kule bokstavene fra Glitz:)



7 kommentarer:

Bodil sa...

Så flott denne LOen var.
klem :)

Vibeke sa...

Hei Gro:)
Denne var TØFF!!! Masse flott man kan se på her:):)

Moro med slektsforskning da - lykke til videre med det:)

Aquarell sa...

Kjempeflott LO, dette. :-)

Ellen Karin sa...

Hei Gro! Og takk for sist. Det var kjempekoselig. Veldig flott LO du har laget altså. Den er så gjennomført Gro, og det er så stilig!
Slektsforskning er morsomt ja. Skulle gjerne ha brukt mer tid på det jeg også. Men du har jo kommet laaaangt. Det må jo være ekstra morsomt. :)

Ønsker deg ei fin uke.
Klem.

Solveigs verden sa...

jeg er alltid imponert over deg Gro, hvilken versjon av photoshop bruker du...har ennå ikke kommet meg inn i photoshop verdenen, men har en ide om at jeg skal komme meg dit snart

Vibeke sa...

Tusen takk for din hyggelige kommentar, Gro - den varmet:):)

Ses vi på Mjøstreffet i år eller?

Håper du får en koselig helg:)

Scrappelise sa...

Denne er megastilig! Masse herlige detaljer og bildet er fint (flink med PS er du også!)