søndag 10. april 2011

Det er snart påske - KK16

Oj, oj... Tida går så fort! Alt jeg skulle gjøre "før påske" begynner det nå å haste litt med.
Heldigvis har Kreative Krumspring valgt påske som tema for KK16, så da har jeg i hvertfall fått lagd noe pent til påske:)
Felles for disse tre prosjektene er papirer fra Papirdesign, blomster fra Papirloftet og det gule båndet som jeg fant flere bunter av i en veske under en opprydning for en tid tilbake:)

Jeg begynte med et veldig enkelt påskekort.
Mange ler nok av mine superenkle kort, men jeg vet jo at mange som mottar disse kortene på et eller annen tidspunkt kaster de. Og jeg mener at det er det jeg har skrevet inni som er det viktige. Men, det kan også hende at jeg bare bruker de to tidligere argumentene fordi jeg ikke har helt tålmodighet til å stæsje og fikse...

 

Men, fordi jeg da var litt skamfull av mitt enkle kort (men som jeg synes ble veldig søtt!) så tenkte jeg at jeg skulle lage noe litt fancy noe... Etter mye søking etter ideer på nett kom jeg frem til at jeg skulle lage en serie med små påskekurver (beklager - jeg husker ikke hvor jeg fant ideen...). 
Resulatet ble denne lille muffins-form-kurven...
Og jeg trenger kanskje ikke forklare hvorfor det ble bare en... Dette er ikke helt min greie... 
Resultatet ser ikke så ille ut på bildet, og mannen min har gledelig spist alle mandeleggene som lå oppi:)


Men så fikk jeg det for meg at jeg burde klare å være kreativ og pynte pent som så mange andre klarer.
Så dette er mitt påskeegg i år:)
Det er et Nille-egg til 1 kr, som jeg har lagt flere lag med krøllet silkepapir på, festet med Mod podge. Så har jeg knyttet på silkebånd og limt på blomster og perler. 
Og jeg er ganske så fornøyd med resultatet, så jeg tror jeg må lage et par til :)


Her brukes helga til oppusning og vasking. Det er en skummel trend vi er inne i i heimen nå... 
Hvis vi fortsetter slik vi har begynt nå, så kommer vi ganske snart til å få et ordentlig voksen-hjem med orden på tingene våre :)

Kos dere!





3 kommentarer:

Aquarell sa...

Kjempeflotte ting du har laget. :)

Wenche sa...

Herlige farger du brukte på disse prosjektene. Jeg liker jo ikke gult, men oransje og grønt er myyyye finere. Egg med silkepapir. Hmmm en god ide.

Camilla sa...

hihi ja, blir nok veldig påvirket av hverandre her inne. Har nok blitt veldig mye ommøblering og shopping etter jeg begynte med blogging.
Det morsomme er jo at bladene også henter sin inspirasjon i denne verdenen, og det er jo litt tøft.

Og det at de samme tingene går igjen har vel litt med hvilke blogger jeg leser å gjøre.

Takk for kommentar, kjekt med nye "fjes" og inspirasjon ;-)