onsdag 16. juni 2010

Forglem meg ei...

Trulte (vår trofaste gressklipper) og jeg har nå vært ute og skamklipt blomsterenga:) Blomstereng har det nemlig blitt bak huset der Trulte ikke går sin vanlige tur... Og midt blandt løvetann og strå sto det en liten tue med forglem-meg-ei:)
Disse blomstene minner meg så om min kjære mormor, så det ble klippet pent rundt den. Spea tua lyt få stå... Hvis det er noen som vet hvordan jeg best flytter ei slik tue så tar jeg gjerne i mot tips. Er redd de er der litt på nåde til neste gang plenen skal klippes og det er mannen som tar med Trulte på tur...

Noen fikk også bli med inn:)





-- Skrevet av Gro på farten:)

7 kommentarer:

Solveigs verden sa...

Jeg tror faktisk det er så enkelt som å grave opp hele tua med god margin (og stor spade) sånn at du ikke ødelegger røttene for mye, og så plassere dem der du vil ha dem. Og stelle ekstra godt med dem på den nye plassen. Slik gjorde vi med blåveis når jeg var liten, og blåklokker og blåveis må vel gå ut på det samme når de er på flyttefot.

Veldig koselig med markblomster da...kanskje dere ikke skulle meie de andre ned heller siden de så veldig søte ut.

Monica sa...

Du er nå søt og da Gro! Trulte faktisk! *smilerformegselv*

Ha en fin kveld, vennen!
Klem

Hilde Heimdal sa...

ja var meg vettu tji hi :))))

Lambi sa...

Forglem meg ei er den nydeligste sommerblomsten av alle i mine øyne! Så spe liten og med så fin blåfarge! :) Og ikke minst så nydelig navn! God sommer videre!

banglamarie sa...

forglemmeiei er så fine :)

svar til spørsmål i bloggen min:
du må gjerne hekle lapper også, varmer like bra som strikka lapper :)

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Heisann! Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! Skal få se det ferdige resultatet...når den gang kommer! ;)
Så flink du er til å scrappe! Og den krydderhylla di er jeg bare sååå minsunnelig på deg for!

Hilde - Boble sa...

Det var litt av et navn, hihi :)

Puser litt liv i bloggen din igjen! *pust*

Klem