fredag 25. desember 2009

Men haugen vokste kjempehøy - STM Sang #26

Jeg kan ikke tro at det allerede har gått et år siden vi feiret jul i USA...
Vi hadde en virkelig koselig jul, og det å åpne julegaver på 1.juledag var faktisk veldig fint.
Kjetil og jeg var jo i USA for å være med i bryllupet til min søster, Abby, og feiret jul med familien hennes etterpå. Hennes svenske vertsøster og mamma var også der, og fordi vi hadde reist langt og bryllupet hadde kostet en del penger skulle vi ikke gi hverandre så dyre julepresanger. Det var ihvertfall planen...

Da vi valgte sangen fra Plutti Plutti Plott til Sang #26 til Scrapping the Music på Norsk var valget mitt helt klart... Jeg har valgt tittelen min fra to litt like strofer og restulatet ble da "Men haugen vokste kjempehøy". For det var jo nettopp det haugen med pakker under treet gjorde, og i tillegg hadde jo nissen lagt igjen julestrømper til oss alle sammen:)


Designteamet ble sponset av den australske scrappebutikken Honeypot Kids Crafts med flotte ark og pynt fra Kaiserkraft. I tillegg har jeg brukt blomster som ble kjøpt på USA-turen og det søte hjertet i stoff oppe i høyre hjørne, med tag, er fra en helt spesiell julegave. Siden jeg var i USA da jeg var 16 år har jeg ønsket at vertsmamma'n min skulle lage en quilt til meg. Judith lager de nydeligste quilter, og denne gaven var da en quilt fra Judith. Jeg har selv fått velge stoffer og mønster, og det ser så fint ut så langt. Jeg gleder meg veldig til det er ferdig:) Den lille tagen er fra kortet som Judith hadde skrevet, der det står at vi skal få en quilt av henne.

Vi savnet selvfølgelig familiene våre i jula, men min amerikanske familie gjorde alt for at vi skulle ha det bra og det hadde vi virkelig også. Og i år, så er det de jeg savner når jeg feirer jul...

God jul til dere alle!


5 kommentarer:

isabell sa...

En flott LO du har laget:)
Koselig å lese det du har skrevet om julefeiringa deres.
Ha en videre fin fin jul:)
Klem Isabell

Lambi sa...

Er så gøy med bilder med historier til og ikke bare portrett bilder som det ofte lett blir på LOer,synes jeg. Dette synes jeg du er såå utrolig flink til altså! Du har alltid spennende ting du skriver til LOene dine og det er alltid spennende og gøy å lese historiene bak! Du er kjempe flink. Liker LOene dine veldig godt! Ønsker deg og dine en fortsatt god jul og et riktig godt og kreativt nytt år i 2009. :)

UlrikaT sa...

En herlig LO! Så stiligt med alle blomstrene!

Aquarell sa...

Så flott LO! Og fine juleminner.
Ha en fortsatt koselig jul.:)

Gunn-Elin sa...

Nok en flott LO fra deg. Jeg vil takke for all inspirasjon i 2009. Gleder meg til å se mer fra deg i 2010. Ønsker deg og dine ei fortsatt flott jul og et godt nytt år. Klemmer fra meg :D