onsdag 11. november 2009

Tenk at jeg skulle bli som deg - STM Sang #23

Jeg har mange menn i livet mitt som betyr mye for meg, og broren min og pappa'n min vil alltid ha en helt spesiell plass i hjertet mitt. Broren min har alltid vært min store helt, han jeg har sett opp til og ønsket å være lik. Og da vi først valgte sangen "Ride ranke" med Finn Kalvik til denne utfordringen på Scrapping The Music på Norsk falt jeg for strofen "jeg vil bli som deg" og ønsket å lage en hyllest til min kjære bror. Men så fant jeg liksom aldri de perfekte bildene og planen gikk litt i vasken, inntil jeg fant dette bildet av pappa og meg.

Pappa og jeg har ikke alltid hatt et lett forhold. Da jeg var lita så jeg veldig opp til pappa. Han kunne fikse alt og ordnet alltid opp. Men da jeg nærmet meg tenårene ble ikke alt så like lett lenger. Sjøl om jeg ikke ville se det da var pappa og jeg veldig like, og veldig sta, og det det var ikke alltid en god kombinasjon. Da jeg flyttet hjemmeifra for å studere løsnet heldigvis alt opp igjen, og vi kunne begynne å bygge på det gode forholdet vi har i dag. Han har alltid satt høye krav til oss ungene, men har også alltid stilt opp når vi er sårbare, mislykkes eller bare trenger han. Nettopp dette har betydd mye for meg, særlig i forhold til min kroniske sykdom.

I dag jobber både broren min og jeg i firmaet til pappa. Det tok lang tid før jeg turte å gjøre det, men etter å ha tatt avgjørelsen har jeg ikke angret. Og jeg må innrømme at jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så bra som det har gjort. Hadde noen sagt til meg for 15 år siden at jeg skulle jobbe sammen med pappa og trives med det, hadde jeg bare ristet på hodet, ledd og sagt "ALDRI I LIVET!" Heldigvis er det greit å ta feil innimellom:)

Og det er da dette mitt bidrag til Sang#23 handler om:)


Designteamet er denne gangen sponset av Studio2Mers, som er en av mine favorittprodusenter. Arkene er så nydelige, og jeg var så heldig å få delta på et kurs med Sabine som designer arkene i fjor, og hun er bare så supersøt!
Nå har hun også laget noen ark i 6x6. Disse er jo perfekte til kort, men jeg har brukt det her for å lage litt mer farge på LO'en. Journalingarket er fra Fancy Pants, bokstaver fra Adornit, Pink Paisly og American Craft. Og så har jeg brukt litt DottiAnn i forskjellige farger. Oppå disse har jeg to tannhjul fra Tim Holtz. De synes kanskje ikke så godt, men er symboler på samarbeid, og på utdannelsen som pappa og jeg har fra maskinlinja på NTNU (det er ikke alle som har hatt eget fag for tegning av skruer og tannhjul, men det har da alltså jeg:) ).

Takk for at du titter:)
Pass på at du besøker de andre i designteamet også, de har laget så flotte bidrag!
Og bli med på utfordringen da, leveringsfrist er 30.11.09 :)


6 kommentarer:

Pia sa...

nydeligt layout med fine detaljer

Gunn-Elin sa...

Utrolig fin og samtidig veldig artig. Digger "samlinga" av dottieAnn og de arka er jo bare så kule.

Camilla:-) . Camilla Raade Paulsen sa...

Takk for koselig hilsen i bloggen min Gro - ja det var den herlig tur ikke sant?!! Jeg synes også at det minner litt om Rebecca sin stil, og hennes stil liker jeg veldig godt. Du har jo også laget layout med ark fra PACS ;-) Jeg er enig- de lager fantastiske ark!!!

Lambi sa...

En frisk og flott side i nydelige farger! Alltid spennende å se det nye du legger ut! :)

Ellen Karin sa...

En herlig LO Gro - med en sterk historie. Bilde av deg og faren din er kjempeflott. :)

UlrikaT sa...

Kjempe stilige ark og så flott att få med så mye tekst! En helt super LO!!