lørdag 24. oktober 2009

Lagd med kjærlighet

Under opprydningen hos mamma og pappa i vår fant vi to av dukkene som jeg hadde som baby.
De har nå flyttet inn på scrapperommet mitt, for de er så utrolig retro og kule, og så klarer jeg ikke kaste noe som har ansikter, og et sted måtte de jo bo.
Og så fant jeg dette bildet en dag, av pappa, broren min og jeg i lekegrindai huset der jeg vokste opp. Jeg ser ut som jeg er mest opptatt av tåteflaska med melk i, mens pappa prøver å få meg til å leke med en av disse to dukkene.

Dukkene er ikke spesielt pene. Og etter å ha tatt litt bilder av de, så synes jeg de nesten ser litt skumle ut også. De er sydd i stoff som skal holde en del, og er hardstappet. Men som mamma sa da vi fant de - det var slik de kunne lage leker til oss ungene etter å ha etablert seg i ny by og bygd nytt hus.

I lekegrinda mi ser det ut som jeg bare har denne ene dukka og bamsen min, som jeg fikk da jeg ble født av besteforeldrene mine. Jeg tør ikke tenke på hvor mange leker barn på denne alderen har i dag... Og det gjør at jeg føler meg veldig heldig! For sjøl om disse dukkene ikke var spesielt pene eller sikkert pedagogisk riktige, så var de lagd til meg, med kjærlighet! Og hva mer trenger vel egentlig et lite barn?



Her har jeg brukt mønsterark fra BoBunny og Basic Grey. Bokstavene er fra American Craft og Making Memories. Knappene er også fra Making Memories. Og blonden er fra 70-tallet:)



6 kommentarer:

Ellen Karin sa...

Så utrolig flott skrevet Gro. Og jeg er helt sikker på at det lå masse kjærlighet bak disse dukkene - og at du hadde mye moro med dem. Flott LO - og ikke minst et betydningsfult minne å ta vare på. :)

Pia sa...

sikke et dejligt minde, flot layout

Vibeke sa...

Du har de herligste minner du Gro:) Flott LO, men jeg skal innrømme at jeg blir litt redd slike dukker jeg... Husker du den påskekrimmen som gikk? Der det var et hus stappfullt av slike dukker...Ekkelt..

Men en kjempeflott LO:)

Pia sa...

He he, herlig LO! Flott at du har skrevet så mye. Og kule farger som passet godt!

Lambi sa...

Nok en LO med flott budskap,tekst og oppsett fra deg! :) Du er så flink å lage LOer med historier rundt bilde som jeg blir helt fasinert over! Artig med gammel blonde fra 70 tallet også. :) Ønsker deg en flott søndag! Klem

Wenche sa...

Denne LOen gjør godt i hjertet. Herlig historie. Vi hadde også slike dukker