torsdag 29. oktober 2009

Dette er deilig - Sang #22 på STM

I en periode med litt for mye jobbing er det en treffende sang som er valgt til Scrapping The Music- på norsk denne gangen; nemlig "Ta livet som det faller seg" fra Jungelboken.
Det er en liten påminnelse for oss alle, antar jeg...

Designteamet fikk til denne utfordringen hvert sitt kit fra Dream Designs, med kartong, mønsterark og stæsj. Jeg var heldig og fikk et kit i blått, grønt og turkis - noe som ga meg en følelse av sommer og retro, så valget av bilder ble ganske lett.



Bildene er av min mor og mormor, på campingtur sommeren 1965. Dette teltet ble flittig brukt om sommeren, og sjøl om jeg husker mormor fortalte meg om hvor mye styr det var da hun skulle lage mat og sånn, så tror jeg det egentlig var et deilig liv også for henne. Mamma og pappa arvet dette teltet etterhvert, og jeg husker vi satte det opp i hagen en sommer. Det var stort og hvitt og jeg syntes det var sååå fint (særlig sammenlignet med det oransje teltet jeg var vant til at vi brukte). Men siden teltduken ikke var tett, endte det sine dager på søppeldynga...

Med unntak av bokstavene er alt jeg har brukt her fra kitet vi fikk. Blomstene har jeg lagd av
et ark med masse sirkler på, slik at det passet å lage "lollipops" av det. Må nok innrømme at jeg har blitt litt hekta på disse blomstene...

Her er det veldig mørkt og veldig tåkete ute - det ser ut til at vinteren kommer snart...
Det er jo da perfekt scrappevær - så kast deg over utfordringene vi har nå, det er masse spennende å ta fatt på der:)


4 kommentarer:

Lambi sa...

Så stilig side. Digger de spreke arkene du har brukt og de selvlagde blomstene er skikkelig tøffe! Velig gøy at du har så gamle bilder du kan scrappe. Da blir de jo tatt veldig goodt vare på til minne enda lengre frem i tid! :)

isabell sa...

En flott LO, artig å høre historien bak de gamle bildene:)
Blomstene dine er digg:)

Ha en flott helg!!
Klem Isabell

UlrikaT sa...

For en stilig LO! Så lekkre detaljer og fint med så mange bilder!

Bthorn sa...

Herlig LO, nydelige farger og morsomt tema. Jeg kjenner lukten av telt i nesen. Tror jeg må dukke ned i min mors gamle bilder.