onsdag 23. september 2009

Tenk at fett kan være så vakkert!

He, he... Jeg må vel si at dette er den kuleste tittelen jeg noen gang har brukt:)

I akvariet i Atlanta (igjen...) hadde de hvithvaler, såkalte belugaer. De var så vakre! Helt hvite, og med blått, blått vann. De svømte rundt og lekte, og blåste luftringer og var bare kjempesøte!
Og for ei som sjøl er på størrelse med en liten hval var dette egentlig veldig flott å se.
Det fikk meg til å tro at alle kan være vakre, grasiøse og flotte samme hvor mye fett man har på kroppen. Det ble en liten tankevekker...

Belugaen veier opptil 1500 kg, og består av 50% fett for at de skal kunne holde varmen i det kalde vannet...


Her er jeg skikkelig stolt av pynten min:)
Jeg har brukt et bakgrunnsark fra Fancy Pants, og et mønsterark som jeg ikke husker hvor kommer fra, men det har da små hvaler innimellom prikkene. Og da jeg ved en gjenomgang av gamle brev fant et frimerke fra Canada med en beluga på var jeg helt i ekstase:) Tror mannen min syntes jeg var litt smårar da...

Ellers har jeg brukt bokstaver fra American Craft (som er stiftet fast for å være sikker på at de sitter) og Little Shoebox. Bling-swirl fra Prima, som er pyntet litt ekstra med perler fra KaiserCraft. Og en blomst fra LadyBug, som jeg har hatt litt glitterlim på for å symbolisere frost, siden disse hvalene lever i arktiske strøk. Og så litt farget bølgepapp - må jo ha med det:)



7 kommentarer:

Francielle sa...

Næ så fiiiiin! Men du jeg trodde seriøst det var en banan på det frimerke, på avstand altså! Men etter å ha lest teksten måtte jeg se litt nærmere på det! *rødme som en tomat* Med de er utrolig flott dyr! Det er helt sikkert! Og alt av pynt og ark passet perfekt!

Torill sa...

Knallstilig!!!!
Så bra detaljene stemte! Så stilig!!

Gunn-Elin sa...

WOW!!! Så nydelig! Så mange herlige detaljer til å drømme seg bort i.

Og tusen takk for alle de fine kommentarene i bloggen min. Så koselig :D

Isabell - Taranita sa...

Virkelig en tankevekkende tittel og historien bak. Har selv sett slike på nært hold, og det var en fantastisk opplevelse. Denne LO'en digga jeg, herlig oppsett og detaljer=)

Pia sa...

super nydeligt med fine detaljer

Lambi sa...

Vakker LO med vakker tittel og tema og herlige farger som får frem bildet veldig godt og gjenneomtenkt stæsj!:) Ha en flott dag og takk for koselig kommentar i bloggen min!:)

Vibeke sa...

Dette må være den kuleste tittelen jeg har sett!! Utrolig bra!!:)

Kjempefin Lo Gro - herlige farger - og så lekkert med farget bølgepapp:)