onsdag 16. september 2009

Handa di trygt i mi - STM sang #19

Sangen som er lagt ut på Scrapping The Music på Norsk i dag må jeg innrømme er totalt ukjent for meg... Sangen "Steg" har jeg ikke noe forhold til, sjøl om jeg sikkert har hørt den, men det var jo noen søte, scrapbare strofer i den.

Til denne utfordringen fikk vi i designteamet de morsomme arkene til Nikki Sivils. Jeg tror Nikki blir stor på scrappeark, og jeg lurer litt på hvordan jeg har klart meg uten de fantastiske bradsene hennes i courdfløyel. De er bare sååååååååååååååååå kule!

Jeg har brukt av Nikki sine ark i serien "My Sweet Cherry Pie". Ettersom arket med ringene ble litt for sterkt i fargene for bildet jeg ville har jeg malt et tynt strøk med gesso på det, for å duse det ut litt.


Bildet er av min amerikanske søster og hennes mann, som lurer til seg å holde hverandre i hånda bak sofaryggen. Med gjester og familie rundt seg døgnet rundt før og etter bryllupet deres ble det ikke akkurat mye "honeymoon" på dem. Stakkars! Ikke fikk de sove alleine en gang, med delte rom med en treåring og en halvgal katt. Når jeg ser dette bildet får jeg rett og slett litt dårlig samvittighet for at vi tok opp tida deres, sjøl om jeg også vet at de ville ha oss der.

Jeg har valgt å bruke lilla til pynt, ettersom det er en farge både Abby og jeg er veldig glad i. Det røde innslaget var naturlig siden det var jul. På bildet synes armbådet jeg ga til Abby kvelden før bryllupet og som hun hadde på seg under vielsen og hver dag etterpå. Det er i perler og med mulighet til å henge små charms på. Jeg ville derfor ha med perler i pynten, og på det lilla båndet som går over bildet henger det en liten perlecharm. Den har da samme type lås som charms'ene Abby har på armbåndet.

Takk for at du titter:)

8 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Hei Gro
Så koselig side. Og kosleig at du ville dele historien bak bildet og fortalte om detaljene. Det er vel litt spesielt å ha ei amerikansk søster. Antar at dere ikke har vokst opp sammen men vist om hverandre. Thanks for sharing.

Tessa sa...

kjempefin lo

Ellen Karin sa...

Stadig like imponert over at alle detaljene dine er der av en grunn. Flott LO - om med en herlig historie.:)

Monica sa...

Denne er så herlig Gro! Ingen tilfeldigheter her heller nei! ;)

Pia sa...

så herligt layout og flot pynet, smukt smukt

marit sa...

Flott lo!
Stillige farger!

Vibeke sa...

Nok en prakt LO fra deg!!! Herlig scrappet - nydelige detaljer - og som alltid: Jeg digger historiene - og symbolikkene dine:)

Abby sa...

nice job, sis! it took me a second to realize whose hands those were!