fredag 7. august 2009

Opp til gleder - STM sang #16

Sangen som er valgt for denne uka på Scrapping The Music - på norsk "God morgen Norge" har jeg nå gått og sunget på i flere uker. Tror min kjære begynner å bli lei av å bli vekt til denne sangen...

DesignTeamet har denne gangen vært sponset av Stop and Scrap. De har fått masse nye CHA-nyheter nå, så jeg anbefaler butikken et besøk. Jeg liker veldig godt at de selger arkene i pakker, slik at man får flere ark i samme serie når man først kjøper. De arkene jeg har brukt her er fra Pink Paisley:)

Jeg har valgt å scrappe noen gamle bilder fra min fars barndom. Jeg elsker disse bildene her!
Bildene er tatt på en tur til Sverige, der hele familien bodde i lastebilen til farfar. Bildene er tatt tidlig om morgenen, og jeg liker spesielt farmor på det ene bildet. Hun ser så ung og lykkelig ut:)



Bildene hadde jeg digitalt, så jeg har skrevet de ut på lyseblå bazzill for å beholde det litt gamle preget på de, og for at de skulle passe godt til arkene mine. I tillegg så er jo morgentimene gjerne i en litt blå dis så det passet bra:)
Jeg valgte tittelen "Opp til glede" fordi det var en stor glede å komme til Sverige rundt 1950. Her fikk guttene bl.a. smake appelsin for første gang:)

I tillegg til arkene fra Pink Paisley har jeg brukt chipboard fra Fancy Pants (som er farget med cat eye-stempelputer), masser med dottie ann, noen mulberry roser, thickers og en liten dyrbar skatt, nemlig en bit av en blonde som ligger i farmor sitt syskrin (Jeg har arvet dette, og det er fortsatt fylt med farmor sine ting, ettersom jeg ikke har hjerte til å ta noe ut. Jeg elsker å ta det frem og kose meg med farmor sine små skatter:) ) Blonden er farget brun med glimmermist.

Håper du også sto opp til noen gleder i dag:)


6 kommentarer:

Lambi sa...

Hei! Så flott denne LOen var! har veldig sans for disse arkene jeg også..har ikke alle selv...men ser at du har brukt mange på en side har og det ble kjempe stilig.:) Synes det er moro at du går løs på å scrappe så gamle bilder...det er jo litt av et prosjekt når man stedig også tar nye bilder! Liker dine LOer så godt,er så spennende og se på de og hva du skriver til dem, for du forteller alltid en så fin historie med LOene dine...Jeg har endel og lære med tekst på Loer,,,selv om jeg jo selv vet historien til bilde er det så flott når den også tår være med på LOen som mer enn en tittel! :) God natt! Klem

Vibeke sa...

Jeg elsker historiene dine!!
En herlig Lo du har laget Gro - og goe en nydelig farmor da:)

Wenche sa...

Digget den blåe fargen på bildene. Likte fokuset på bildet med farmor på. Gammelt, men ikke vintageutpreget. Flott arbeid, >Gro, og historiene dine er bare topp!

Pia sa...

kæmpe flot layout, såååå flot opsætning og farver,smukt dekoreret

Ellen Karin sa...

Kjempekul LO som gir meg skikkelig retro-følelse.

Fortsatt god ferie. :)

pia iris sa...

kejmpgøy med sånne gamle bilder. smart å skrive de ut på blå bazzil da.
flotte farger og ark du har brukt. ha en flott helg.