fredag 28. august 2009

Myrens verksted - veckans skiss #35

Dette bildet har jeg hatt lyst til å scrappe en stund, og da jeg så Veckans skiss som ligger ute nå, så fikk jeg med en gang en ide om hvordan jeg skulle lage denne.

Slik ser skissa ut, som er laget av Carolina:
Og slik ble mitt bidrag:


Bildet er fra en gang mellom 1936 og 1946 og er av morfaren min og noen av hans arbeidskamerater på Myrens verksted i Oslo.
Bildet er kun limt på nederst, slik at man kan "bøye" det ut for å se teksten som mormor har skrevet bak på. Den er forøvrig også gjengitt i journalingen.
Mellom mønsterpapiret (det fremste) og den grønne "matta" har jeg laget en lomme der attestene til morfar fra denne arbeidsperioden ligger, samt et personlig brev fra direktøren som han jobbet under. Noe av teksten fra en av attestene er også gjengitt i journalingen.

Sirkelen på LO'en kan se ut til å være blomster, men er små tannhjul trykket ut med Quickkutz. Det er vel første gang jeg bruker denne diesen, enda så mye jeg ønsket meg den for noen år tilbake. Tusen takk til Boble som ga den til meg som en del av en presang i utdrikningslaget mitt for tre år siden:) Det passer seg liksom ikke med masse stæsj på en LO til et slikt bilde, men jeg har lurt inn noen halvperler i midten av hvert tannhjul. De er svarte da, og effekten ble faktisk ganske kul:)


1 kommentar:

Vibeke sa...

Den ble kjempetøff Gro!!:)
Herlige fargesammensetninger!! Så kult at du har slike gamle skriv:)