lørdag 29. august 2009

Funny - skissedilla #22

Phu - dette blir dagens siste innlegg (med tanke på klokka er det også helt sikkert!)

Jeg liker egentlig ikke å scrappe etter skisser. Jeg klarer ikke å frigjøre meg fra skissene og gjøre de til mine egne... Men øvelse gjør mester, så jeg har da forsøkt meg på denne ukas skisse på Skissedilla.

Som vanlig klarte jeg ikke å løsrive meg, og ikke er jeg veldig fornøyd, men legger nå ut bidraget mitt likevel:)


Jeg aner ikke hva historien bak dette bildet er, men det er da av mamma, tatt hjemme på verandaen i huset de da bodde i, i 1965. Jeg synes bildet er utrolig festlig, og spesielt siden det er så uhøytidelig. Jeg har ihvertfall ikke sett så mange fjåsebilder fra den tida.

Jeg ble inspirert av dette mønsterarket fra Scenic Route, som jeg vet er mønster og farger som mamma kunne ha på kjolene hun sydde på den tida. Jeg har også med en bit stoff, sjøl om det ikke synes så mye fordi det ble dekket av blomster etterhvert.

Sjøl synes jeg den ble litt grell, men det er jo unektelig farger og mønster fra 60-tallet, så det passer kanskje bra:)

God natt og sov søtt:)

6 kommentarer:

Torill sa...

Så hærlige farger!!!

Pia sa...

så flot og dejlig friske farver

Inger Marie sa...

Så herlig bilde og nydelige farger du har brukt
Ha en fin ny uke
God klem

Vibeke sa...

Digger fargene dine!! Kjempekult!! Du har fått til en super fin LO - med et vanskelig mønsterark (synes jeg da..:)

HegeAL sa...

Så kul! Fargene er jo perfekte til bildet!

Takk for at du deltar!

Ellen Karin sa...

WOW - for et fargesprakende fyrverkeri. Og ja - enig med du - kjempefestlig bilde. :)