lørdag 29. august 2009

En liten dukkemamma - helgebonus STM

Denne helga har vi en helgebonus på STM, og den går ut på å bli inspirert av en av Vibeke sine LO'er. Det er en super premie, så kast deg over utfordringen om du har tid:) Og hvis du ikke har tid, så kommenter noen av bidragene som har kommet inn, så kan du også være med i trekningen av en premie:)

Dette har vært en LO i utvikling...
Opprinnelig ble jeg inspirert av ordet eple og en liten papirrest som har ligget på bordet mitt lenge nå. Og så fant jeg ut at jeg skulle lage den i rødt, fordi Vibeke er så glad i rødt.
Og så fant jeg ut at jeg skulle lage sånn "blondekant" som Vibeke hadde på sin LO, og så fant jeg til slutt ut at jeg skulle på et vis lifte hele LO'en.

Jeg har enormt stor respekt for Vibeke. Ikke bare er hun en utrolig dyktig scrapper, men også en fantastisk person! Hun gir masse av seg sjøl, hele tida, og er en kjemperessurs for STM! Jeg er veldig glad for at jeg har blitt kjent med deg, Vibeke!
Når det er sagt så har Vibeke en scrappestil som jeg overhode ikke forstår meg på...
Når jeg ser på at Vibeke scrapper så ser det ut som om hun bare tar en masse ting, kaster det sammen og får et kult resultat. Til gjengjeld har Vibeke gjort meg oppmerksom på at jeg kan sitte å flytte rundt på ting i timesvis (uten at jeg egentlig er klar over det...). Så jeg har da laget en LO der jeg har har forsøkt å tenke som Vibeke... Og tro meg, det gikk ikke veldig bra! Jeg synes resultatet ble kult, men jeg tenker fortsatt alt for mye når jeg scrapper... Så jeg må vel bare innse at Vibeke er super på det hun gjør, og at jeg får fortsette med min egen måte:)

Ja, ja, sånn ble resultatet ihvertfall:


Bildene er av meg og de to dukkene jeg hadde da jeg var lita (jeg hadde flere da, men dette var favorittene over flere år - og de eneste STORE dukkene mine). Egentlig skulle jeg bare ha det bildet med dukkevogna på, og da passet det fint med rødt for å ta igjen fargene fra kjolen til dukka. Siden jeg valgte å ta med det andre bildet også, så har jeg tatt detaljer i blått for å ta igjen jakka på den andre dukka mi. Journalingen er om dukkene, om hvordan den eldste av de fikk ødelagt håret etter en tur i badekaret, noe som gjorde at jeg voktet den andre med mitt liv fordi ingenting skulle ødelegge de fine lyse krøllene (hmm... lurer på om det er det som har gjort at jeg alltid har ønsket meg barn med lyse krøller... Og nei! Det er ikke grunnen til at jeg giftet meg med min mann, som har flott lyst krøllete hår.). Det står også om dukkeklærne jeg hadde og vogna som er en miniutgave av vogna som min lille kusine lå i som baby.

Og Vibeke - ikke skjønner jeg at du orker all den håndsømmen!!!


3 kommentarer:

Torill sa...

Utrolig lekkert dette da!
Arti med fargene!!
KNALL!

Vibeke sa...

ÅÅÅ du da..Tusen tusen takk for alle de gode ordene. Og takk det samme:):)

Syns du har laget en skikkelig flott LO jeg!! Herlige bilder. Og jeg digger den skyen med journaling:)

Morsomt at du ble inspirert til å lifte min LO:)

Gleder meg så til torsdag - og nytt treff:)

ninabakke sa...

SÅ herlig LO, likte godt fargene og pynten! Herlig