onsdag 22. juli 2009

På folkeskolen - STM #15

På STM har vi nå valgt ut sangen (eller kanskje mer riktig visa) "Stilleste gutt på sovesal 1".
Dette er en vise jeg er veldig glad i - det er liksom noe spesielt å høre Lillebjørn Nilsen synge denne. Blandingen av melakoni og håp gjør denne så flott.

Designteamet har vært så heldig å få bruke de fantastiske papirene fra Cosmo Cricket til denne utfordringen! Cosmo er virkelig en av mine favoritter! Da jeg hadde disse litt skoleinspirerte arkene i min pakke, måtte det bare bli et skolebilde på meg. Min snille, snille mamma har overlatt en masse bilder fra sin oppvekst til meg, og de skal pent inn i album etterhvert:)

Da jeg var lita syntes jeg det var veldig vanskelig det her med folkeskole, framhaldskole og realskole, og jeg må innrømme at jeg måtte innom Wikipedia for å sjekke ut hvordan dette egentlig var da jeg skulle lage denne LO'en:) Bildet er fra da mamma gikk på folkeskolen, og teksten forteller hva folkeskole var og hvilken skole mamma gikk på.


Bildet er ikke festet på noen annen måte enn med en klype, dette fordi mamma har skrevet navnene på alle klassekameratene sine på baksiden, og det kan jeg jo ikke "lime bort":) Den lille røde pilen markerer der mamma er på bildet. I overgangen mellom det grønne og det hvite arket ser dere en liten klype. Den holder fast mamma sin karakterbok fra de siste årene på folkeskolen. Jeg liker å feste slike ting til LO'ene mine i stedet for å putte de i en eske der de aldri blir sett på.

Egentlig hadde jeg kun tenkt å ha tittelen "på folkeskolen" med de små bokstavene, men så hadde jeg disse kule chipboardbokstavene fra Cosmo også, så jeg falt for fristelsen for å skrive navnet på skolen til mamma :)

Her bare regner det om dagen, men det gir jo litt tid til scrapping da:)
Håper du også har en fin dag:)

7 kommentarer:

Pia sa...

flot og god effekt med de forskellig farvede bogstaver

ninabakke sa...

Så fin. :) Herlig "gammel" look og bokstavene var kjempe fine!

Ellen Karin sa...

Kjempeflott ble den Gro. Og jeg blir stadig imponert over hvor gjennomtenkt det du lager er. Kjempesmart at du bare har festet bilde med klype, slik at du fortsatt kan lese navnene.

Lambi sa...

Hei! Jeg synes du scrapper så utrolig fint! Liker stilen din veldig godt! :) Flott å ta vare på karakterboka ved å feste den til LOen og kjempe god idé å feste bilde med klype når navnene er på baksiden! Ellers liker jeg godt de gladefargene du har brukt og at alt du gjør virker så utrolig godt gjennomtenkt! :) Ønsker deg en god og forhåpentligvis solrik dag!

Boble sa...

Kjempefin! Likte godt overskriften med de forskjellige fargene og at du har brukt pila som viser hvem som er på bildet. Det var kult :)

Lula sa...

Nyydelig side! Jeg og sliter med alle de "skolenavnene" *lol* Herlig og fargerikt!

Torill sa...

Så hærlige farger du har brukt her! Digger de bokstavene da!! Knallfin LO!
og du - tusen takk for koselige kommentarer i bloggen min! setter utrolig stor pris på de!
Ha en strålende dag videre:0)
klem