onsdag 1. juli 2009

Hva med skoleungdommen?

Nå skal jeg vise dere en av mine små skatter:)

Mamma og pappa har nettopp flyttet og et stort hus med et stort loft har nettopp blitt tømt.
Sjøl om jeg ikke var så glad for alt de hadde tatt vare på mens det hele sto på, så setter jeg desto større pris på det nå.

Denne LO'en er egentlig litt sammensatt.
I en liten eske mamma kom med i for noen uker (som forøvrig var full av gamle negativer fra tilbake til hun ble født! ) fant jeg dette originalbildet fra mamma var 17 år og ble intervjuet i lokalavisa. Tilfeldigvis rotet jeg litt i en annen eske noen dager etter og fant en konvolutt der, som bl.a. inneholdt avisutklippet med intervjuet. Du kan tro jeg ble glad!

Mamma er så utrolig vakker på disse bildene! Det er morsomt å lese meningene hennes om lekser og skolearbeide. Bl.a. sier hun at hun må ha musikk på i bakgrunnen når hun gjør lekser, og akkurat slik hadde jeg det også. Lesesaler var aldri noe for meg, det ble alt for stille...



Jeg har laget LO'en veldig enkel. Bildene og teksten er fra slutten av 1960-tallet, så jeg ville at den skulle reflektere litt tida den er fra. Siden tittelen (som da er original overskriften fra artikkelen) er i rødt, har jeg valgt å bruke grønt og brunt som grunnfarger for å få den til å komme tydeligere frem. At jeg er veldig glad i grønt kan jo forsåvidt også ha hatt noe å gjøre med valget. Mønsterarket fra LilyBean er dekorativt nok i seg sjøl, og jeg ville også at overskriften og bildene skulle være det som sto i fokus på denne sida, derfor har jeg kun pyntet med en liten blomst, og en liten chipboardbit:)

Flere skatter kommer etterhvert:)



5 kommentarer:

UlrikaT sa...

Så artigt att finne en sån skatt, en drøm før scrappare!
Perfekte papirer til bilderne, jeg fikk en riktig retro følelse av den her LOn. :)

Ellen Karin sa...

Denne ble altså så herlig, og jeg må si jeg misunner deg litt den skatten du har fått tak i her.
Vet det ligger masse bilder hjemme også, men er vel stygt redd søstern også kan være interessert i dem...

Sees om noen timer.
Glær mæ!

Pia sa...

så super nydelig layout

Solveigs verden sa...

du likner fantastisk mye på moren din slik hun så ut på de bildene. Så morsomt å se :)

Francielle sa...

Artig og stilig scrappet!