torsdag 18. juni 2009

To i lilla til ære for Scrappelise

På et treff i høst hos HappyHobby på Gjøvik var det lilla som gjalt for meg, og jeg lagde to LO'er denne dagen i lilla. Scrappelise har flere ganger spurt etter disse, så her er de, til ære for henne:)

Den første LO'en er veldig enkel. For noen år siden så jobbet jeg i Oslo, og da de skulle ha julekort et år, ble jeg spurt om jeg hadde et maleri som kunne brukes som motiv. Jeg hadde en akvarell som jeg hadde kalt "Rimfrost", og dette ble brukt på julekortet. En kjær kollega av meg designet brettingen og firmaet lot det også så litt om meg på kortet. Julekortet ble veldig godt mottatt, noe jeg syntes var veldig koselig:) Jeg ville at kortet skulle stå i fokus her, så jeg har ikke pyntet med noe annet enn en liten metallpynt for å holde kortet sammen og en veldig enkel tittel.



Den andre LO'en synes jeg ble knalltøff!
En venninne av meg arrangerte et karneval for ikke fullt så mange år siden, og en av de andre gjestene kom utkledd som heks. Hun var grufult sminket, og hadde løsnese og parykk, og når jeg fikk fremkalt dette bildet i en svart-hvitt-sepia-variant, ser hun nesten uvirkelig ut! Det er bare så kult! Også her ville jeg at bildet skulle være i fokus. Det ville blitt helt galt å pynte med masse blomster her, så jeg har brukt et dekorativt mønsterark fra MM, lilla maling og bobleplast, og en lilla snor som jeg har latt sno seg over arket. Også veldig enkelt, men likevel en av de LO'ene jeg er mest fornøyd med:) Jeg har valgt å ikke ha noen tittel på bildet, fordi det skal inngå som en del av en serie LO'er fra dette karnevalet.


Er du fornøyd nå, Scrappelise?



2 kommentarer:

Lambi sa...

Wow,begge disse Loene var kjempe flotte synes jeg!:) Liker selv også lille veldig godt da,men synes det passet kjempe fint til bildene dine! Så nydelig julekortet du har laget var,kjempe flott! Synes det var lurt og ikke pynte for mye der. Og heksa var jo bare helt rå og kom også veldig godt frem uten for mye pynt synes jeg.Liker bobleplast effekten og den lilla snoren som liksom tilfeldig snor seg rundt! Flotte LOer begge to!:)

Scrappelise sa...

Jaaaaaaaaaaaah! Der var den, det var rimfrosten jeg tenkte på. Den er nydelig her og rett og slett vakker IRL! Og så var det heksa da, den er bare herlig! Ja Gro, jeg er veldig fornøyd nå, tusen takk skal du ha!