onsdag 24. juni 2009

Å leve midt i hverdagen - STM Sang#13

Livet er fullt av solskinnshistorier, det er bursdager, jul, en ny kjole, et bryllup, en ferie...
Men livet består også av hverdager. Jeg husker jeg var på et seminar på jobben, hvor Morten Krogvold holdt et innlegg. Han sa at dersom noen om mange, mange år fant et fotoalbum (som i mange hjem i dag er sjeldne, fordi man har jo alt på pc'en) så ville de finne masse bilder fra de to første årene av et menneskes liv, så noen bilder fra ulike år der man satt inne ved et tre, så noen bilder av pyntede mennesker ved 14 årsalderen og så bilder av et lykkelig par, hvor damen var kledt i hvitt. Og så ville det begynne på nytt med babyer... "Han har aldri møtt en scrapper", tenkte jeg da. Men jeg ser jo hva jeg sjøl scrapper, og det er mye solskinnshistorier.

I april i fjor tok jeg en del bilder av huset vårt, av hvordan det er til daglig, av kjøleskapet vårt og typiske ting man ser hos oss hver dag. Bildene har pent blitt liggende på pc'en inntil vi valgte sang # 13 på STM. Sangen var en jeg ikke hadde noe forhold til i det hele tatt, som jeg aldri hadde hørt og som jeg syntes var bare egnet for folk med unger. Men så så jeg strofa "Å leve midt i hverdagen" og da passet plutselig alt perfekt:)

DT er så heldige at vi har vært sponset av Hot Of The Press, og arkene som Vibeke hadde fått i sin pakke passet bare perfekt til mitt bilde, og så fikk hun noen fra min:)


Jeg ville holde LO'en min veldig enkel, men med detaljer som er preget av luksus. For det er det jeg har tatt opp i mitt bidrag. Mannen min og jeg har noen små ting som vi velger å bruke penger på, for å få litt luksus i hverdagen. Vi kjøper den dyreste appelsinjuicen og noen latterlig dyre epler, men det gjør hverdagen vår så mye bedre:) Vi har funnet ut at det er verdt å bruke litt ekstra penger på disse tingene, fordi nytelsen er desto større:)



I tillegg til papir og pynt fra HOTP har jeg brukt:
- "shoppinglist" fra MME
- bokstaver fra Doodlebug, Making Memories og My little shoebox
- blingswirls fra Zva Creative
- filtbord fra Panduro

Håper det er flere som nå får litt inspirasjon til å scrappe hverdagsbildene sine:)

8 kommentarer:

ninabakke sa...

Utrolig flott, likte godt bilde og fargene

Ellen Karin sa...

Igjenn må jeg bare si Gro - jeg blir utrolig fasinert av historiene dine bak LO'ene. Du skriver så levende og flott - og du scrapper like flott.
Her har du virkelig klart å framheve hverdagsluksusen. ;)

Pia sa...

super lækkert layout

Vibeke sa...

Herlig Gro!!! Jeg digger Loene dine!!! Du scrapper med en mening:)

Takk for i går:)

pia iris sa...

morsom historie bak denne LOen og.
jeg synes du er veldig god på å lage LOer med "mening", ikke bare flotte glansbildeLOer hvis du skjønner hva jeg mener.
du tar vare på minnene du. klem fra meg.

Lambi sa...

Det eple bildet er bare rå stilig! Hele LOen er kjempe fin!:) Jeg tok bilde av scrappebordet mitt her om dagen...har ikke scrappet det enda men tenkte å gjøre det...Det viser stuebordet mitt som skjelden får fungere som stuebord i hverdagen...:) Synes du scrapper så mye flott og alltid har så mange flotte tanker og symboler i dine scrappesider! Ønsker deg en fin helg!:)

Wenche sa...

Jeg digger historien bak LOene dine, Gro. Slutt aldri med å fortelle historier!!!
God vri på oppgaven

Monica sa...

Herlig som alltid Gro! :)