onsdag 3. juni 2009

Gilbert, mn - et tilbakeblikk på vinteren

I disse glade sommerdager så kan det være godt å se litt tilbake på vinteren.
Jeg er dessverre litt plaget av soleksem (eller noe sånt noe), så de varme, solfylte dagene er ikke alltid så morsomme og det er lett å lengte tilbake til kalde dager. Men, når jeg ser dette bildet så husker jeg også hvor iiiiiiinmaaaariiiiiii kaldt det var denne dagen, og så er det egentlig helt fint at det er sommer likevel:)

Bildet er fra det jeg mener er en helt typisk amerikansk by, den lille byen Gilbert i Minnesota.
Bildet er tatt litt i motlys, men det var en gate i denne byen, og der var det kanskje ti bygninger på hver side, og det var det... Byggene var sånne helt firkanta hus som man ser på film, og med unntak av et par biler var vel vi de eneste som var ute denne dagen (det var riktignok nærmere -30 °C denne dagen, så det kan jo ha noe med det å gjøre...)


Søsteren min tok oss med hit etter en shopping tur, og vi var på jakt etter en bruktbutikk, for jeg ville selvfølgelig se om de hadde noe morsomt jeg kunne bruke til scrapping der. Og det fant vi. Der var det masse fine møbler! De hadde også disse melkeflaskepappdingesene som jeg har brukt på denne LO'en, og så hadde de masse gamle bilder. Det var veldig moro å finne bilder tatt i Norge rundt 1900-1920, og som var sendt over til USA. Veldig, veldig flotte bilder av den litt tykke typen. Så det endte jeg med å kjøpe, norske bilder i USA...

Her har jeg brukt mønsterark fra Basic Grey og Sassafras Las, journaling ark fra MM, tickers og prima-bling:)

Håper du koser deg i varmen. Nyt det, for før vi vet ordet av det er det vinter igjen...






4 kommentarer:

pia iris sa...

en flott LO med et skikkelig tøft bilde, den nydelige himmelen da.

Lambi sa...

Bra bildet som gir godt intrykk av den ene gaten i byen!:) Herlig med de ulike mønsterarkene i blåtoner som er med på å fremheve vinterstemningen i bilde! Morsomt å finne norske bilder i USA da...og ingen tvil hos med iallefall at jeg foretrekker pluss grader fremfor alt nedenfor minus på gradestokken...men eksem forstår jeg jo at er plagsomt da! Håper du har noe som hjeleper deg mot den på de varmeste dagene!:) Ønsker deg ellers en fin dag!

Mokka sa...

Stilig LO! fin detalj med den melkeflaskepappdingsen. Fin stemning over LOen. :)

Ina sa...

Takk for tilbake melding! :) Alltid koselig det, denne var bare kjempe fin, flott blå farge som går igjen :)