fredag 22. mai 2009

Klappe sauen - STM Hermegåsa

Scrapping The Music Norge må vi stadig prøve noe nytt, og for bonusoppgave denne gangen har vi i dt fått scrappe helt fritt. Og inspirert av sangen "Hermegåsa" skal de som ønsker la seg inspirere og herme etter noe av det vi gjort. Det kan være en ren lift, men også elementer kan hermes, som tittel, stæsjing, oppsett osv.

Dt er denne gangen sponset av Papirdesign og RiffRaff.
Papirdesign kjenner vel de fleste til, med sine flotte norske ark, og RiffRaff har de kuleste chipboardfigurene!

Jeg har valgt å scrappe to bilder fra barndommen min.
Vi tilbrakte mye tid på hytta til farmor og farfar på Venabufjellet, og der var det alltid så mye sau. Og sauer, de er skumle de! Ihvertfall syntes jeg det...
Pappa "fanget" derfor en sau til meg (den var nok ikke så veldig vanskelig å få tak i...), slik at jeg kunne få klappe den, og se at den egentlig var snill. På bildene ser jeg ikke helt overbevist ut, men jeg klappet den da og mener også å huske at jeg "satt" på ryggen på den.
Sauen syntes ikke at jeg var noe interessant i det hele tatt, og dermed ble lille Gro kurert for saueskrekken sin:) I tenkebobla står det forøvrig: " Du lurer ikke meg pappa! Jeg synes den er litt skummel jeg, men smiler litt for fotografen likevel..."


Jeg har da brukt mønsterark fra Papirdesign, og en stor flott swirl fra RiffRaff.
Jeg har valgt å bruke bølgepapp i bunn, og ellers mye rester. Tenkebobla er f.eks. egentlig bare bakarket på en annen tenkeboble, men så stilig at den kunne jeg bare ikke kaste:)

For meg ble det helt feil å pynte denne med masser av blomster, bling og stæsj, fordi det var ikke slik barndommen min var. Vi hadde det bra, men hadde ikke så mye penger, så klær og ting ble arvet og brukt om igjen. På det ene bildet så er også kusina mi med. Hun var enebarn og jeg ser at hun har fine rosa-røde støvler, mens jeg hadde grønne gutte-støvler som jeg hadde arvet av broren min... Heldigvis hadde jeg en mamma som var veldig flink til å sy, så jeg fikk alltid de fineste kjolene til sommer og til danseskoleballet. De var så spesielle for meg, ettersom de kunne jeg ikke arve av broren min, og flere av kjolene har jeg fortsatt:)

Takk for at du titter, og legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen, det blir jeg så glad for:)


6 kommentarer:

Vibeke sa...

Jeg elsker å høre historiene rundt LOene dine Gro:)
Og som du vet - jeg er dypt misunnelig på alle de flotte bildene du har fra barndommen din:)

Kjempeherlig LO!!! Du har brukt de flotte Papirdesign arkene på en herlig måte:)

Linda sa...

Denne var kjempefin, spesielt siden vi får historien bak bildet, og fordi du har pyntet den etter bildet!!

Isabell - Taranita sa...

Får litt vondt i hjertet av historien bak bilde, men blir også glad for at du hadde de fineste kjolene. Jeg synes denne var kjempe flott, jeg har valgt å lifte din LO i oppgaven deres på STM denne gang.

Lambi sa...

Så nydelig historie til
LOen og så koselige bilder!Skjønn LO!Jeg har en liten forkjælighet for sauer/lam jeg da...selv om jeg ikke har vært alt for nære dem særlig ofte i levende live,hehe! Kanskje jeg skal prøve å lifte LOen din...har faktisk bilder som kan passe!:)

Pia sa...

super nydeligt layout

Merete sa...

En herlig historie og en flott LO!!
Alltid gøy å scrappe bilder fra barndommen og spesielt gøy når en husker historien rundt bildene også :)