fredag 15. mai 2009

Ikke noe for meg!


He, he... En litt anderledes LO. Kanskje ikke verdens fineste, men det representerer en hendelse i livet mitt som jeg hadde lyst til å dokumentere.

For fikk jeg mulighet til å delta på et forenklet røykdykkerkurs igjenom den forrige jobben min. Vi hadde det som en slags "teambuilding". På dette bildet sitter vi inni en container, hvor det ble fyrt opp et stort bål og vi fikk se en såkalt overtenning. Overtenning er når gassene i lufta begynner å brenne.


Her kontrollerte de brannen, som jo ikke var en stooor brann, med brannslange hele tiden, så vi var aldri i fare (vi hadde også da brannmann-drakter og dykkemasker på oss), men når man befinner seg i et slik rom med overtenning så er sjangsene for å overleve ganske liten. Det er veldig, veldig varmt og hele rommet fylles med flammer. Flammefenomenet som oppstår kalles gjerne "dansende engler" for de ser ut som de leker i lufta og fordi det kan være noe av det siste man ser.

De dansende englene var utrolig vakre. Jeg har enorm respekt for brann, men jeg må også innrømme at det er noe fascinerende med flammer som et naturfenomen. Det å se englene var altså veldig unikt, samtidig som det skremte livet av meg. Det fikk meg, nok en gang, til å innse at det er krefter som er større enn oss, og som man ikke kan kontrollere.

Dette var del to i kurset. Men jeg måtte etter dette avbryte, og var ikke med gruppa da da gikk inn i det røyk- og brannherjede "huset" på søk etter personer. Jeg fikk rett og slett litt panikk da jeg kom ut, og måtte få hjelp av en kollega til å få av meg hjelm og maske. Geir var heldigvis helt rolig og fikk roet meg, noe jeg er evig takknemlig for!

Jeg har valgt å lage denne LO'en veldig enkel, for å få frem bildet og teksten bedre.
Mønsterarkene er fra MM og Sandylion, bokstaver fra MM og American Craft, journalingark er også fra MM.

Og selvom englene var vakre så håper jeg håper jeg inderlig at ingen av dere noen gang får se de!!!


6 kommentarer:

Vibeke sa...

En utrolig sterk - og en flott Lo Gro. Digger fargekontrastene - og de flammene var kule:)

ninabakke sa...

Kjempe flott LO!

Ellen Karin sa...

Wow - det må jo ha vært litt spennende å få være med på, og jeg vil anta at man om mulig får ennå mer respekt for ild etter noe slikt.

Den flammen var kjempekul!

Wenche sa...

Skikkelig heftig LO. Man kan faktisk se noe av spenningen selv om bildet er lite. Riktige ark som får fram spenningen.
Et flott produkt!

ninabakke sa...

har jo komentert den før, men super kule flammer altså!

Wildärtan sa...

Åh - vilken cool layout!!