onsdag 27. mai 2009

Det beste jeg vet - STM Sang#11

Onsdag og partallsuke - det er ny sang på STM:)
Denne gangen har vi valgt å la oss inspirere av Postgirobyggets "En solskinnsdag".

Oj, oj, oj, den vekker mange minner:)
Jeg var student i Trondheim da de slo igjennom (og de begynte jo som et studentband der oppe), så dette er Samfundet, fest, flørting og moro...
Men - det var ikke det jeg valgte å scrappe (det er ikke alt som behøver å legges ut på nett...)

Jeg har valgt å scrappe etter strofen "det beste jeg vet".
Bildene jeg har brukt er fra USA-turen i vinter, og fra frokosten på juleaften, da søsteren min lagde french toast til oss. Åh - det er så godt! Og med hjemmelaget maple syrup som foreldrene hennes lager så ble dette en fantastisk frokost!!!


Jeg har brukt papirer og pynt generøst sponset av Ljuva Änglar. Sjekk ut nettbutikken, de har masse fint:)
Jeg har valgt å bruke bølgepapp som bakgrunn, for å få en litt rustikk følelse, for å ta opp litt følelsen som materialene i huset var ga meg. Mønsterarkene passet bare helt perfekt til fargene som var på kjøkkenet. De gule og grønne blomstene representerer min søster, hennes mor og meg, og farger vi er glad i. Og den lilla blonden er for å representere min nye favorittfarge, som søsteren min fikk meg til å falle helt for:)

French toast lages ved å "dynke" loffskiver i vispet egg, for så å steke det i stekepanna. Bruk smør/margarin for å få best farge:) Server de med maple syrup (for den mest amerikanske følelsen), blåbær syltetøy eller stekte skiver med tynnskåret spekeskinke (som nok er min favoritt). Lag det i helga til noen du er glad i - det er enkelt, en fin måte å bruke opp tørt brød (for ja, det fungerer med halvgrovt brød også) og ikke minst en liten luksusfrokost:)


9 kommentarer:

Hanna sa...

d så deilig ut, spørs om d må prøves:) fikk du mailen fra meg, har hatt litt problem med den i d siste:)

Vibeke sa...

Helt utrolig flott Gro!!:) Det som er så herlig med alle dine Loer er at at omtrent hver lille ting du putter på Loen har en betydning for deg:) Masse inspirasjon å hente her:)

Lambi sa...

Så kult med bølge papp som "bakgrunnsark" har vel egenlig bare sett det som detalj før. Herlige mønsterark til også og fine blomster! Bakevarene så kjempe fristendes ut,så tittelen ser ut til å passe perfekt!;)Ha en fin torsdag!

pia iris sa...

så flott å scrappe dette minnet.
flott oppsett og nydelig pyntet.

ninabakke sa...

Det så godt ut! :)

Kjempe flott LO!

lizzza sa...

Så fin den var, og maten så jo god ut :)

Ellen Karin sa...

Hmmm... synes ofte de amerikanske frokostene blir litt for mye jeg da, så jeg tror jeg drøyer dette til litt lenger utpå dagen.
Men et flott minne du har scrappet, og du gjør det så personlig og fint. :)

Kos deg i pinsen.

Anne M sa...

Ble nesten litt sulten av å se her;)
Kjempeflott LO!!

Boble sa...

Det ser jo ikke veldig godt ut da...derfor likte jeg mye bedere loen din, hehe. Du er fortsatt dyktig på bruken av blomster du :)