fredag 1. mai 2009

1.mai - 13 år senere...

For nøyaktig 13 år siden skrev jeg i dagboka mi:

"Prata litt med en kjekk gutt fra Raufoss. Han stoppa meg og lurte på om vi hadde truffet hverandre før, men det hadde vi jo ikke. Vi utveksla russekort, og jeg fikk telefonnr. hans (men bare hvis jeg brukte det!) Han het Kjetil, var realist og skulle i marinen til neste år."

Og det var mitt første møte med han som skulle bli mannen i mitt liv:)


Hvis du legger igjen en kommentar her om hvordan du møtte din store kjærlighet, eller evt første kjærlighet, så er du med i trekningen av en liten romantisk pakke. Dette er litt impuls, så jeg har ikke noe bilde, men det blir ihvertfall et av Papirloftets stempler, litt blonde, blomster og hjertestæsj:) Du har frem til midnatt på deg:)



10 kommentarer:

Vibeke sa...

Så koselig historie Gro!!!:)

Linda sa...

Så herlig å lese sånn i dagboka di a!! Jeg møtte Thomas på fisketur i Tynset jeg! Vi var begge to på tur med foreldra våre, som kjente hverandre fra før. Jeg satt utenfor hytta vår da Thomas og foreldrene hans kom kjørende forbi, og det blikket vi vekslet da sitter i meg enda! Helga ble veldig spennende, jeg imponerte han med mine fluefisketalenter, og han lånte meg vottene sine om kvelden da jeg frøs... Det ble langt dette.... HIhi :)

Maren sa...

Så utrolig sjarmerende historie. :) Jeg møtte min på nettet. Da bodde jeg i Skottland - utrolig nok i samme by som hans far er født og oppvokst i, og etter litt tid kom han og besøkte meg. Full klaff, og vi ble kjærester 12.feb 07. Jeg flyttet til han i Bergen 17.april samme året.. og 1.mai om nøyaktig ett år skal vi gifte oss. :)

Guro sa...

Så koselig historie da :)

Jeg møtte min kjæreste på fest for mange år siden. Selv om førsteinntrykket ikke var det beste, en dansende fyr på stuebordet...
Ble vi kjærester, men det tok noen år ;) hehe, moro å tenke tilbake på :)
Guro

Ellen Karin sa...

Så rørende og søt historie Gro. Jeg møtte TA på diskotek i Oslo. Forøvrig den eneste gangen i mitt liv jeg har vært ute på byen i Oslo. Og det verste av alt - han sjekket opp venninna mi. ;) Men det var jeg som vant til slutt. ;)

Monica sa...

nnnnaaaaawwh!! *smelt*

Monica sa...

Så koselig historie ♥
Jeg møtte min store kjærlighet på Rimi, vi hadde begge ekstrajobb der, jeg som "kassadame" og han som "ryddegutt". Det var flørting mellom hyllene, men aldri noe mer for han var aaaltfor ung for meg (noe han til stadighet fikk høre). Så dro jeg til Bergen og jobbet i et halvt års tid og når jeg kom tilbake og så ham glemte jeg alt av tid og sted. Vi ble sammen 2. juledag 1997 og ti år etterpå giftet vi oss i R♥ma. (han er btw bare ett år yngre enn meg hihi).
Ha en fin-fin helg *klem*

Francielle sa...

Så koselig! Jeg kan jo gjøre en lang historie kort! Jeg traff min mann på nettet faktisk! Jeg skulle absolutt IKKe ha kjæreste etter mitt forrige forhold, men meldte meg inn på spraydate...bare for å se og flørte litt! Hohohho jammen sendte jeg en privat melding til en jeg syntes så ganske bra ut og himla med øynene..han får jeg ALDRI. Til min store overraskelse svarte han og ville treffes...mobilnr kom også på¨første melding....æsj tenkte jeg, han må være virkelig despo. Men lure meg lagret nr, ja det kunne jo hende jeg hadde lyst til å møtte han despoen da! Jeg samlet venninnegjengen og vi kosa oss med vin og fant ut at vi sku ut på byen...og hva skjer da!? jo småfulle meg sender en tekstmelding til han og vi avtaler et møte! Og tro det eller ei. Det VAR kjærlighet ved første blikk. Husker godt den dagen i dag jeg nevnte for venninna mi: han der, han skal jeg gifte meg med!Vi ble sammen, flyttet sammen etter ett år, forlovet oss året etter og det ble bryllup og barn året etter der igjen! Så det endte bra! Vi har også fått oss hund og stasjonsvogn! hohohh!

Siv Anita sa...

Gratulerer med 13-års jubileum (på en måte!)
Den klassiske: "Har ikke vi truffet hverandre før" fungerte hos deg altså? *fnise*
Så gøy at dere ble et laaangt forhold ut fra disse ordene. Ønsker dere lykke til fremover.

Min første kjærlighet var sønnen til vaktmesteren på videregående. Han og en kamerat hadde sommerjobb der, og jeg bodde der i ferien siden jeg jobbet i skolens hønsehus. Ja, det ble da oss til slutt, for 3 lange sommermåneder. Han kjørte gul moped husker jeg, og jeg hadde vel hjerter og stjerner i blikket hver gang jeg så den og han. Hehe
Og så puttet vi bikkja hans i en ryggsekk og tok den med på mopedtur til en badeplass i nærheten.
Utrolige minner. Var mye moro i tenåringsforelskelsen!

Taranita sa...

For en utrolig kjekk ting å mimre på, og ikke minst at du har det dokumentert.

Selv så er min historie mindre flatterende og ikke særlig romantisk *hehe* Vi traff hverandre nyttårsaften 2002 gjennom felles bekjente, jeg var nett fyllt 17 år og var klar for en skikkelig fest. Jeg ble jo temmelig bedugget knapt 30 min etter vi hadde ankommet festen til han som den dag i dag er min mann.
Jeg bodde den gang i Hedmark (Tolga) og var bare hjemme for å feire jul og nyttår, så hadde jo aldri tenkt meg til at en fest kunne skape så tette relasjoner. Men tiden gikk og vi vekslet selvsagt tlf nr, og et halvt år senere når jeg var ferdig med skolen flytta jeg rett inn til han, så nå sitter jeg da,8,5 år senere som en gift dame med hus,to biler, båt, 2 marsvin og 2 nydelige barn (gutt 05 & jente 08). Kjekt at ting kan blomstre på de mest utenkelige steder.