onsdag 18. mars 2009

Hjerter i barken - STM Sang #6

Vi i STM-Norge har denne gangen valgt sangen "Lykken er" med Hanne Krogh.
Jeg synes denne sangen bare er så koselig, og Hanne Krogh er bare så søt når hun synger denne:)

DT har denne gangen scrappet med et kit fra Sweet Spuds. Kit klubben deres er dessverre lagt ned, men de har en blogg som er full av inspirasjon. Sjekk den ut - den er koselig å følge med på.


Bildet jeg valgt å scrappe til denne utfordringen er av min kjære mor, da hun var 18 år.
Den sommeren tok pappa med seg henne og min tante (som vel var 14) på biltur til Nord-Norge.



Tante var anstand, og det morsomme er at hun fortsatt har dagbøkene sine fra den turen. Å være med et forelsket par på tur var nok ikke bare stas...
Jeg synes mamma er så nydelig på dette bildet som er tatt i Tromsø. Mamma var kjempeflink til å sy, og sydde alle kjolene sine sjøl, og jeg synes at denne her er bare sååå lekker.
Jeg har brukt tittelen "Hjerter i barken" fordi på denne tiden var det å reise på en slik tur en ganske alvorlig ting, slik at man kunngjorde forsåvidt for alle at man var glad i hverandre - akkurat slik man gjør ved å risse inn hjerter med initialer i barken på et tre.

Jeg har valgt å skrive ut bildet på vanlig kopipapir, noe som gir litt følelsen av at det kan være tatt fra et gammelt ukeblad. Jeg syntes det passet så fint, fordi mamma ser så glamorøs ut på dette bildet - akkurat som en modell i et blad:)


Legg igjen en kommentar da - det blir jeg så glad for:)




7 kommentarer:

Camilla sa...

Dette er det jeg kallen en layout med mening, du har formidlet hendlingen og temaet godt, samt at du setter ord på egne tanker. Digger at du printet bildet på kopipapir, og hele layouten gir meg rette følelsen. Vakker! Ja!

Vibeke sa...

Denne er bare vakker Gro!!:) Og for en nydelig mamma da:)
Jammen meg flaks at mamma sin kjole passet perfekt til fargene i kitet:)
Herlig:)

Pia sa...

hvor er det flot, smart med teksten der følger cirklen

Ellen Karin sa...

WOW - denne er bare så 70-tall. Utrolig gjennomført og fin, og alt passer så flott sammen. Kjempestilig.

Toto og Tutu sa...

Ja her hører man Elvis i bakgrunnen nesten... Syns du har klart å formidle en nydelig og uskyldig historie med denne!

linn kristine sa...

Kjempefin og koselig bakgrunnshistorie. Ble helt revet med her jeg. :D
Synes du har klart å formidle denne romantiske turen på en lekker og spennende måte med denne LOen. Friske innslag og knall god ide med å printe ut bilde så det ser ut som fra en reportasje. :D

Nina sa...

Så kul! Her har du virkelig fått fram tidsriktig stil både i farger og pynt.